Zihnin Ritmi: Tek Bir Alandaki Başarı/Başarısızlık Çocuğunuzun Zekâsını Belirlemez!
Okulların açıldığı ilk haftadan itibaren ebeveynleri saran endişe çocukları da etkisi altına alarak okula uyum sürecini zorlaştırıyor. Okula yeni başlayan çocuklar, yeni ortama, yeni insanlara alışmaya ve bir yandan da öğrenme sürecine katılmaya çalışırken; üst sınıflar ailelerinin ve okuldakilerin kendilerine atfettikleri etiketler üzerinden (tembel, çalışkan, zeki, aptal) kimliklerini inşa etmeye çalışıyor.Bu süreç de maalesef ki “öğrenilmiş çaresizlik” dediğimiz süreçle sonuçlanıyor. “Nasıl olsa tembel olduğumu düşünüyorlar”, “zaten zeki değilim” şeklindeki düşünce kalıplarıyla hareket eden çocuklar, çevreleri gibi kendilerinden beklentilerini düşük tutuyorlar. Bu da içlerinde olan potansiyeli görmelerine engel oluyor. “Zeki” olarak adlandırılan çocuklarda da durum çok iç açıcı değil aslında. Çevrenin beklentisi yüksek olduğundan, “sana hiç yakıştıramadım”, “bu sen değilsin”, “nasıl böyle bir hata yaptın.” gibi tepkilere maruz kalıyorlar. Sonuç olarak, her iki taraf da toplumun belirlediği rollerden daha ileriye gidemiyor.